Embriyo Dondurma İşlemi Hangi Durumlarda Yapılmaktadır?

Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki her zaman embriyo dondurma işlemini uygulamıyoruz. Embriyoların dondurulması özellikle tüp bebek tedavisinde gebelik şansımızı arttırmak için tercih ediyoruz.

Tüp bebek tedavisinde hangi durumlarda “embriyo dondurma” işlemini uyguluyoruz?

1) Tüp bebek tedavisi sırasında yumurta büyütme ilaçlarına bağlı olarak çok fazla sayıda yumurta gelişimi durumunda

Bazı kadınların yumurtalıkları tüp bebek tedavisinde ilaçlara çok yüksek oranda cevap veriyor ve çok sayıda yumurta gelişiyor ve bu yumurtalar da hormon ürettiği için vücutta hormon düzeyleri çok yükseliyor, buna bağlı olarak rahim iç zarının embriyoyu tutma kapasitesi olumsuz etkileniyor.

Bu nedenle yumurta büyütme ilaçlarına fazla cevap veren bir diğer deyişle çok fazla sayıda yumurtası gelişen hastalarımızda embriyo dondurma işlemini uyguluyoruz ve embriyoların tamamını donduruyoruz. Hormon düzeylerinin normale geldiği, böylece rahim iç zarının olumsuz etkileniminin ortadan kalktığı sonraki aylarda embriyoları çözüp transfer ettiğimizde başarı şansımız artıyor.

2) Tüp bebek tedavisinde rahim iç zarının yetersiz gelişimi durumunda

Embriyonun dondurulması için diğer bir neden, yumurtaların dışardan verilen ilaçlarla büyütüldüğü dönemde bizler yumurta gelişimiyle beraber rahim iç zarındaki gelişmeyi de takip ediyoruz.

Eğer rahim iç zarı yeterli gelişmemişse bu durumda da embriyonun dondurulması gerekmektedir ve sonraki adet döngüsünde dışardan hormon vererek rahim kalınlığını yeterli düzeye getirdikten sonra embriyo transferini yaparak başarı şansımızı arttırıyoruz.

Tüp bebek tedavisinde “embriyo transferi için rahim kalınlığı kaç mm olmalıdır” ?

Embriyo transferi için yumurta çatlatma iğnesini yaptığımız gün ultrasonda rahim kalınlığı en az 7 mm olmalıdır.

3) Embriyo genetik analiz uygulanacağı durumlarda

Tüp bebek tedavisi uyguladığımız hastalarımızda herhangi bir nedenden dolayı embriyo genetik analiz uygulanacaksa embriyo dondurma işlemi uygulanmalıdır. Çünkü embriyo genetik analiz sonucu çıkana kadar embriyo transferini erteliyoruz, bu durumda da embriyoları dışarda bekletemeyeceğimiz için embriyonun dondurulması gerekiyor.

4) Yumurtalardan birinin erken çatlaması durumunda

Tüp bebek tedavisinde yumurtalar büyütülürken çatlatma iğnesi verilmeden önce yumurtalardan biri çatlarsa progesteron hormonu erken artıyor ve bu durumda rahim iç zarı erken olgunlaşıyor, böylece endometrium ve embriyo arasındaki senkronizasyon bozuluyor.

Biz embriyo transferi yapsak bile şansımız çok azalıyor. Bu nedenle de embriyolar donduruluyor, bir sonraki siklusta yani embriyo ve endometriyumun senkronize olduğu siklusta transfer ediliyor.

5) Transfer sonrası kalan fazla embriyolar varsa

Sıra geldi en güzel nedene, eğer tüp bebek tedavisinde bir veya iki embriyodan daha fazla sayıda 5. gün embriyosu geliştiyse, transfer edilen embriyolar dışındaki embriyoların dondurulmasını öneriyoruz. Dondurulan fazla embriyoları sonraki dönemlerde dilediğiniz zaman transfer edebiliyoruz, bu şekilde yumurta büyütme iğnesi kullanmaya, yumurta toplama işlemlerine gerek kalmıyor.

6) OHSS (Ovaryen hiperstimülasyon sendromu) gelişme riski varsa

Son olarak tüp bebek tedavisinde OHSS (ovaryen hiperstimulasyon sendromu) riskini ortadan kaldırmak için embriyo dondurma işlemi yapılarak tüm embriyolar donduruluyor ve embriyo transferini bir sonraki ay yapmak gerekiyor. Çünkü yumurta büyütme ilaçlarına fazla cevap veren bir diğer deyişle çok fazla sayıda yumurtası gelişen hastalarımızda eğer çatlatma iğnesi olarak “hCG içerikli ilaçları” tercih edersek çok büyük olasılıkla OHSS gelişecektir.

OHSS karında sıvı toplanması, şiddetli karın ağrısı, nefes darlığı, akciğer ödemi gibi çok ciddi problemlere yol açan riskli bir durumdur.

Tüp bebek tedavi sürecinde OHSS gelişim riskini ortadan kaldırmak için “analog trigger” dediğimiz farklı bir yumurta çatlatma iğnesi kullanarak ve sonrasında da embriyo transferini bir sonraki aya erteliyoruz. Bu şekilde tedavi başarısını düşürmeden güvenli etkin bir tüp tedavisi uygulamış oluyoruz.

Embriyo Dondurma Fiyatları

Embriyo dondurma fiyatları; embriyo dondurma işlem ücreti ve yıllık embriyo bakım ücreti olmak üzere ayrı ayrı hesaplanmaktadır. Embriyo dondurma fiyat bilgisi için lütfen bizimle iletişime geçin.