Yumurtlama Bozukluğu Olan Kadınlarda Gebelik İçin Uygulanan Tedaviler

I) Yumurtaların düzenli büyümesini ve çatlamasını sağlayan ilaçlar

Bu ilaç tedavileriyle yumurtaların düzgün büyüyüp çatlaması sağlanır, bununla beraber uygun zamanda cinsel ilişki önerilerek gebelik elde edilmesi amaçlanmaktadır.

Klomifen sitrat, aromataz inhibitörleri, gonadotropinler yumurtlama bozukluğu olan kadınlarda yumurtaların düzenli büyüyüp çatlamasını sağlayan, en çok tercih edilen ilaçlardır.

Klomifen Sitrat, Aromataz İnhibitörleri

Klomifen sitrat ve aromataz inhibitörlerinin kullanımı sonrasında kadınların %70-80’de yumurtlama sağlanmaktadır. Gebelik elde edilememesinin tek nedeni yumurtlama bozukluğu olan çiftlerde 6-9 aylık ilaç kullanımı sonrasında toplam gebelik oranı yaklaşık %70-75’dir.

Gonadotropinler

6 aylık klomifen sitrat veya aromataz inhibitörü ile tedaviye rağmen %20-30 kadında bu ilaçlar etkili olmamaktadır.

Bu durumda karın bölgesinden günlük olarak uygulanan iğne (Gonadotropinler) tedavisine geçilmektedir.

İğne tedavisi uygulanan kadınlarda mutlaka yumurta gelişimi ultrasonla takip edilmeli ve yumurta yeterli büyüklüğe ulaştığında çatlatma iğnesi yapılarak yumurtlama sağlanmaktadır.

Yumurtlamanın sağlanması için uygulanan ilaç tedavilerinde, uygulanan ilaç tipine göre cinsel ilişki önerilen günler değişmektedir.

II) Aşılama Tedavisi

Tüm bu tedavilere rağmen gebelik elde edilemeyen çiftlerde bir üst tedavi yöntemi olan aşılama tedavisine geçilmektedir.

Aşılama tedavisiyle çiftlerin gebelik şansı %10-15 arasında değişmektedir.

III) Tüp Bebek Tedavisi

Aşılama tedavisi başarısız olan çiftlerde tüp bebek tedavisi uygulanmaktadır. Tüp bebek tedavisinin başarı şansı %60-70 arasında değişmektedir.

Similar Posts