Tüplerde tıkanıklığa bağlı gelişen kısırlık tedavisi nasıl yapılmaktadır?

Tüplerdeki tıkanıklıklardan kaynaklanan kısırlık durumunda gebelik elde edebilmek için uygulanan iki tedavi şekli mevcuttur.

I) Tüplerin ameliyatla açılması

Tüplerin ameliyatla açılma işlemi genellikle laparaskopik (kapalı ameliyat) olarak gerçekleştirilmektedir. Tüpler ameliyatla açıldıktan sonra normal yoldan gebelik elde edilebilmektedir. Ancak bu tedavinin uygulanacağı kadınlarda;

• normal yoldan gebelik için engel oluşturabilecek başka bir problem (yumurtlama bozukluğu,düşük yumurtalık rezervi, ileri kadın yaşı vb…) olmamalıdır.
  • ayrıca hastanın eşi de erkek infertilitesi (kısırlık) açısından detaylı değerlendirilmeli ve gebelik oluşumuna engel herhangi bir erkek kaynaklı problem olmamalıdır.

Eğer kadında veya erkete yukarıda belirtilen kısırlığa neden olabilecek (tüplerdeki problem dışında) ek bir problem varsa ameliyat yerine tüp bebek tedavisinin tercih edilmesi daha mantıklı bir yol olacaktır.

Tüpleri açmak için yapılan ameliyatların başarı oranları yaklaşık olarak %60-70 aralığında değişmektedir. Bu ameliyatların başarı oranının %100 olmadığını bilmek gerekiyor, çünkü %30-40 kadın ameliyat olsa bile tüpleri açılamayabilmektedir.

II) Tüp Bebek

Özellikle ileri yaş, düşük yumurtalık rezervi olan veya tüplerde ki tıkanıklıktan başka ek bir kısırlık probleminin de eşlik ettiği kadınlarda veya erkek kaynaklı kısırlığın olduğu çiftlerde tüp bebek tedavisi tercih edilebilir.

Çünkü bu çiftlerde tüp bebek tedavisinin başarı şansı daha yüksektir.

Similar Posts