Tüp Bebek Tedavisinde Histeroskopi

Histeroskopi, ucunda kamera sistemi olan, 5 veya 10 mm çapında, ince silindir şeklindeki aletle rahim ağzındaki delikten girilerek; rahim içinin kamera ile değerlendirilmesi işlemi histeroskopi

olarak tanımlanmaktadır.

Histeroskopik işlemler;

– Tanısal (ofis) histeroskopik

– Operatif histeroskopik işlemler olarak ikiye ayrılmaktadır.

HİSTEROSKOPİ NASIL YAPILIR?

Vajinaya spekulum yerleştirildikten sonra rahim ağzı belirlenir.

Optik kamera rahim ağzından ilerletilerek rahim içine girilir ve yeterli görüş alanının sağlanması amacıyla eşzamanlı olarak rahim içerisine sıvı verilmeye başlanır.

Tanısal histeroskopik işlemlerde sadece rahim iç yapısı miyom, polip, yapışıklık veya perde varlığı açısından değerlendirilir.

Operatif histeroskopik işlemlerde ise belirtilmiş olan patolojiler saptandığında bu patolojilerin tedavisi gerçekleştirilmektedir.

TÜP BEBEK TEDAVİSİNDE HİSTEROSKOPİ

Tüp bebek tedavisine başlamadan önce rahim iç kavitesini rahim filmi ve ultrason ile değerlendirmekteyiz.

Rahim içinde polip, miyom, yapışıklık, perde gibi anormallikler saptandığında mutlaka tüp tedavisine başlamadan önce bu anormalliklerin tedavi edilmesi gerekmektedir.

İşte bu noktada hem kısa süren bir ameliyat olması, ameliyat günü veya ameliyattan bir sonraki gün hastamızı taburcu etme imkanı sağladığı için operatif histeroskopi işlemi sıklıkla başvurduğumuz bir işlemdir.

Tabi ki her zaman rahim filmi veya ultrasonla rahim içinde bir anormallik olup olmadığı tam olarak anlaşılamayabiliyor, bu durumda 5 mm çaplı tanısal histeroskopi kamarası kullanılarak anestezi gerekmeden rahim iç kavitesini detaylı olarak değerlendiriyoruz. Rahim içinde bir yapışıklık, küçük bir miyom, polip var mı bunu tanısal histeroskopiyle net olarak değerlendirebiliyoruz.

Özellikle tekrarlayan tüp bebek başarısızlığı olan hastalarda rahim filmi ve ultrason değerlendirmesi normal bile olsa tanısal histeroskopiyle rahim iç kavitesini değerlendirdiğimizde çoğu zaman atlanmış olabilecek ve tüp bebek başarısızlığına neden olabilecek durumları saptayabiliyoruz. Bu nedenle özellikle tekrarlayan tüp bebek başarısızlığı olan hastalarda tanısal amaçlı yapılan histeroskopi işlemi tüp bebek tedavi başarısında önemli bir role sahiptir.