Embriyo Transferinden Sonra Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar

1) Tüp bebek tedavisi uyguladığımız hastalarımız embriyo transferi sonrasında ki süreçte nelere dikkat edilmeli?

Embriyo transferi sonrasında ki dönemle ilgili sorulan, merak edilen soruların hepsini detaylı bir şekilde cevaplamaya çalıştık. En sık sorulan soruyla başlayalım dilerseniz.

2) Tüp bebek tedavinde embriyo transferi sonrası dinlenmek başarıyı arttırır mı?

Tüp bebek tedavisini bitirdik, embriyo transferini yaptık, hastamız transfer sonrası 20 dk dinledikten sonra ayağa kaldırılmaktadır.

Yapılmış çalışmalarda embriyo transferi sonrasında uzun süreli istirahatin başarıyı arttırdığına dair elimizde hiçbir kanıt yok;  1 günlük dinlenme yeterli olacaktır.

3) Embriyo transferi sonrası kramp şeklinde ağrım oldu, endişe etmeli miyim?

Embriyo transferi sonrasında hafif kısa süreli ağrıları normal kabul ediyoruz ve bu durumla ilgili olarak endişelenmenize gerek yok. Ancak, ağrılar giderek şiddetleniyorsa, kanama, ateş, bulantı gibi şikayetler eşlik ediyorsa mutlaka doktora başvurulmalı.

4) Embriyo transferi sonrasında damlama şeklinde kanamam oldu, bu durum normal mi?

Tüp bebek sürecindeki hastalarımızın bir kısmında damlama şeklinde kanama veya çok hafif düzeyde kısa süreli kanamalar olabiliyor. Bunun nedenleri; embriyonun rahim duvarına tutunmasına bağlı bu tarz kanama olabilir veya transfer sonrası vajinal yoldan kullanılan ilaçlar vajinada veya rahim ağzında ufak kanamalara neden olabilmektedir.

5) Embriyo transferi sonrasında ne zaman banyo yapabilirim?

Embriyo transferinden 2 gün sonra  duş alabilirsiniz. Sadece çok sıcak suyla duş alınmamalı ve sauna, hamam gibi çok sıcak yerlerden bir süre uzak durmak gerekiyor.

6) Embriyo transferi sonrası ne zaman yolculuk yapabilirim? sorusu sıklıkla soruluyor çünkü hastaların bir kısmı şehir dışından geliyor ve haliyle evine dönmek istiyor.

Embriyo transferinden sonra 1 gün dinlenip, bir sonraki gün araba veya uçak yolculuğu yapabilirsiniz. Yapılmış çalışmalar yolculuk yapmanın embriyonun tutunma şansını olumsuz etkilemediğini bildirmektedir.

7) Embriyo transferinden sonra işime ne zaman dönebilirim?

Aslında embriyo transferi sonrası 1 gün dinlenip işinize dönebilirsiniz. İşinize dönmenizin bazı avantajları bile olabiliyor çünkü günlük rutinine dönen kadınlar gebe kalacak mıyım kalmayacak mıyım stresine ve kaygısına daha az giriyorlar. Çünkü aşırı kaygının tüp bebek tedavi başarısını olumsuz etkilediğini hepimiz biliyoruz.

8) Embriyo transferi sonrasında ne zaman cinsel ilişkiye girilebilir?

Embriyo transferi sonrasında cinsel ilişkiye girmenin net olarak zararı olduğunu söyleyebileceğimiz yeterli veri yok. Burada endişe edilen durum; cinsel ilişkiye bağlı olarak rahim duvarında kasılmalar olabiliyor ve bu kasılmalar embriyonun tutunma şansını azaltabilir. Bu nedenle embriyo transferi sonrası ilk 3 gün cinsel ilişkiyi önermiyoruz.

Similar Posts